donderdag 2 december 2010

L'Ennemi (1)


Wat staat mij straks als Gallo-Bataaf op de wargames tafel te wachten? Een digitale verkenning bracht mij onder andere deze Russen die -hoe treffend- in 1799 zijn vastgelegd door Thomas Weber. Met dank aan de Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt. Overigens lijken de Oeral kozakken op deze plaat een ongeregeld zootje, maar volgens Geert van Uythoven waren ze strak geüniformeerd in het rood.

~
As the Gallo-Batavian commander I need to know what to expect on the wargames table. Digital reconnaissance led me to these prints of Russian soldiers made in 1799 - how appropriate. The Ural cossacks seem a ragged band, but author Geert van Uythoven claims they were smartly uniformed in red. Courtesy of the Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt.

5 opmerkingen:

Rampjaar zei

Ik ga dan maar even uit van de info in de TT: rood dan wel frambozen rood, afhankelijk waar ze vandaan kwamen. Er zaten ook nog huzaren, zal ik die er ook bijnemen?

Mats Elzinga zei

Lekker kleurrijk, huzaren. Ik zou het doen.

Alde Garde zei

Volgens mij waren het maar een 300 man in totaal (120 huzaren en de rest kozakken oa van de garde).
Je bent dus zo klaar.
Welke spelregels/schaal spelen jullie?

Mats Elzinga zei

Hi Jan, we spelen 28mm met Sharp Practice. Alle 'exoten', in welke kleine hoeveelheid dan ook, mogen dus meedoen.

Alde Garde zei

Ik heb de sharp practice rules maar op en of andere manier kom ik er niet doorheen met lezen. Zal ze een keer via een solo spel moetn proberen.